1. Home
  2. Beheerder
  3. Merge gebruikers (Samenvoegen gebruikers)
  1. Home
  2. Instellingen
  3. Merge gebruikers (Samenvoegen gebruikers)

Merge gebruikers (Samenvoegen gebruikers)

Het kan zo zijn dat een gebruiker 2 accounts heeft.

Voorbeeld:

  • Medewerker kwam in dienst met een privé e-mailadres en kreeg later een zakelijk e-mailadres.
  • Medewerker krijgt een nieuwe functie en daarbij een nieuw e-mailadres.
  • Medewerker gaat trouwen/scheiden en krijgt een ander e-mailadres.

Zodra iemand 2 accounts heeft is het belangrijk om deze accounts samen te voegen.

Wat doet het systeem bij deze transactie?

Alle boekingen, annuleringen, interesses, wachtlijsten, reacties in de kennisbank etc. worden van de oude naar de nieuwe gebruiker overgezet. 

Verwijder nooit een oud account zonder eerst “Merge gebruikers” te hebben gedaan.
Verander nooit een e-mailadres in een bestaand account, reeds behaalde resultaten kunnen verloren gaan.

Indien een e-mailadres veranderd is, of wanneer er een extra account is aangemaakt, voeg deze dan altijd samen.

Beheer > Instellingen > Merge gebruikers.

  1. Kies eerst het account dat je wilt verwijderen of uit dienst melden.
  2. Kies het account dat alles over gaat nemen, en dus het nieuwe account zal worden, van de gebruiker.

Klik op volgende.

Je ziet nu welke transacties er gaan plaatsvinden.

Je kan kiezen of je het oude account meteen wilt verwijderen door “Verwijder oude gebruiker” op ja te zetten.

Klik op samenvoegen en je actie is uitgevoerd.

Je kan het scherm nu sluiten.

De oude gebruiker kan ook later worden verwijderd. Gebruik hiervoor de functie ‘Verwijder gebruiker(s)’ na de gebruiker ‘Uit dienst’ te hebben gezet.

Updated on 27 november 2023

Was this article helpful?

Related Articles