1. Home
  2. Kennisartikelen
  3. ICT
  4. Configuratie mijnLMS (ICT)

Configuratie mijnLMS (ICT)

Dit artikel beschrijft de verantwoordelijkheden van de technische engineers van zowel BCS Learning als de klantorganisatie vanaf het moment dat mijnLMS is aangekocht.

Bestelling Server

Iedere klant krijgt een eigen ‘instance’ van mijnLMS, dus een eigen server, applicatie en database. De server wordt bij tekening van het contract door BCS Learning besteld en duurt gemiddeld 1-2 weken.

Kiezen van de domeinnaam

Het definitieve LMS krijgt een eigen domeinnaam. Dit kan een hoofddomein of een subdomein zijn. Een hoofddomein kan door BCS Learning worden geregistreerd of door de klant. Een subdomein kan alleen door de klant worden geregistreerd.

DNS-records voor het domein

Als het domein door de klant is geregistreerd ontvangt deze:

  • Het IP-adres (A) van de server.
  • Drie DKIM-records (CNAME).

BCS Learning laat weten of de DKIM is gevalideerd. We gaan er vanuit dat de e-mails vanuit het LMS worden gestuurd, niet vanuit een domein van de klant.

Als bovenstaande gereed is, begint BCS Learning met het configureren van de server en enkele basisinstellingen van de applicatie. Vanaf dit punt kan worden begonnen met de implementatie.

Single Sign On

Lees meer hier.

Integratie Outlook

Lees meer hier.

Koppeling personeelssysteem

<volgt>

Updated on 20 september 2024

Was this article helpful?

Related Articles