Taken

Achtergrond

Het plannen van een opleiding gaat niet zelden gepaard met een aantal taken. Denk aan het regelen van lunch, opleidingsruimte, contacten met externe docenten etc. In het LMS kun je taken bijhouden per evenement.

Een taak kan worden gekoppeld aan een evenement, maar dit hoeft niet.

Een taak aanmaken

Ga naar “Beheer” > “Planning” > “Taken”.

Als je deze optie niet ziet onder planning, dan moet je “taken” nog activeren.
Beheer > Instellingen > Algemeen > Taken (Beheerder) > maak actief > onderaan de pagina de wijziging opslaan. 

Klik vervolgens op “Nieuwe taak”.

TaakGeef een korte, duidelijke titel voor de taak.
DeadlineKies de datum wanneer de taak moet zijn afgerond.
EvenementenDit is optioneel. Een taak hoeft namelijk niet aan een evenement te zijn gekoppeld. Je kan hier dus geen, 1 of meerdere evenementen selecteren waar je de taak aan wilt koppelen. 

Klik op “Taak bewaren”. 

Als de selectie is verwerkt, zie je de taak verschijnen in het overzicht onderaan je pagina.

Je kan nu nog wijzingen aanbrengen in je taak.

Klik op wijzig.

TaakVerander eventueel de naam van je taak.
DeadlinePas de deadline aan.
EigenaarJe kan iemand anders eigenaar maken van de taak.
GereedAls de taak is afgerond, kan je hier “Ja” aangeven. Aan de voorkant zal je zien dat er dan geen rood kruis meer staat, maar een groen vinkje. 
Klik op “Wijzigen” als je klaar bent.

Je kan de lijst schoonhouden door, als een taak is afgerond, te klikken op de knop “Verwijder complete taken”.

Dan zijn er nog deze knoppen:

CopyKnop niet gebruiken.
CSVHiermee maak je een CSV-export.
ExcelHiermee maak je een Excel-export.
PDFKnop niet gebruiken. 
Column visibilityJe kan op deze manier kolommen aan- en uitzetten. 

E-mail openstaande taken

Als beheerder krijg je, indien ingesteld, een overzicht met de openstaande taken.

Via Beheer > Instellingen > E-mails > code: OPTSKS

Je kan de mail ook inactief maken door het vinkje te verwijderen.

Updated on 26 augustus 2024

Was this article helpful?

Related Articles